W pierwszym kwartale bieżącego roku przy współudziale Wojewody Dolnośląskiego oraz Rady Gminy Lubań pozyskano środki finansowe na zakup niezbędnych materiałów budowlanych do wyremontowania dachu na newralgicznym budynku. 9 marca tego roku gmina podpisała porozumienie, na mocy którego samorząd zobowiązał się do zakupu materiałów budowlanych, a mieszkańcy budynku do wykonania wszelkich prac remontowych we własnym zakresie. Obopólnie ustalono zakończenie prac na 30 września. W związku z tymi ustaleniami 3 października pracownicy urzędu gminy zweryfikowali stan wykonania prac remontowych oraz sposób wykorzystania zakupionych materiałów budowlanych. Na miejscu nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Wskazano na konieczność wykonania niewielkich prac wykończeniowych. Podpisano protokół z rozliczenia przekazanych materiałów budowlanych, którym oficjalnie zakończono remont dachu.
Wszystko wskazuje na to, że trójstronne porozumienie - Wojewody Dolnośląskiego, Gminy Lubań oraz mieszkańców budynku - umożliwiło osiągnięcie zamierzonego celu, a mianowicie dokonania kompleksowego remontu dachu.
Z dnia: 2007-10-16, Przypisany do: Nr 20(331)