Pierwszym krajem do jakiego zawitaliśmy była Grecja. Ważnym elementem spotkań była prezentacja multimedialna, dzięki której młodzi podróżnicy mogli się przenieść w greckie klimaty, pooglądać najważniejsze zabytki. Zachwyt dzieci wzbudził Akropol, zwłaszcza zdjęcie jego ruin umieszczone obok rysunku przedstawiającego obiekt w czasach dawnej świetności. Prezentacja była też narzędziem pomocniczym w pokazaniu tak ważnych atrybutów danego państwa jak flaga, godło, opis położenia oraz dominująca flora i fauna danego regionu. Kiedy na dużym ekranie pojawiały się zwierzęta wśród dzieci wywiązywała się żywa dyskusja, podszyta oczekiwaniem na wycieczkę do ZOO, gdzie będą miały okazje stanąć oko w oko z przedstawicielem danego gatunku. W Grecji w naturalnym środowisku żyją kameleony, żółwie, niedźwiedzie brunatne, rysie. Mali odkrywcy uznali pierwsze wymienione stworzenie za cudnego zwierzaka-dziwaka i zgodnie orzekli, iż tak urocze stworzonko powinno być umieszczone w godle greckim. Zwrócono uwagę również na tradycje kulinarne. Podstawą kuchni greckiej jest oliwa z oliwek. Większość dzieci znała smak sałatki greckiej, natomiast zaskoczyła ich informacja, że w Grecji gołąbki owija się w liście winogrona, a zdjęcie dania z owoców morza sprawiło mnóstwo radości i komentarzy na temat śmiałka, który by spróbował ową potrawę. Następnie uczestnicy konkursu przystąpili do wykonania dzieła iście greckiego, czyli stworzenia mozaiki. Jest to sztuka wykonywania obrazów bądź projektów poprzez osadzanie drobnych kamieni, kawałków szkła lub terakoty. Ta forma dekoracji często używana jest do zdobienia ścian lub podłóg. Może się znajdować na zewnątrz, jak również wewnątrz pomieszczenia. Dzieci natomiast do stworzenia swoich mozaikowych obrazków użyły kartek z bloku, farb i słomek do soku oraz plasteliny. Aby je wykonać słomkowe otwory zatykały plasteliną, następnie maczały w farbie i stawiały stempelki. Pracowicie i wytrwale kartki zapełniały się mozaikami z okrągłych odcisków jak z drobnych kamyczków. Na koniec spotkania wszyscy bawili się w gry i zabawy takie jak głuchy telefon, czy typu „niech wystanie ten co tak jak ja lubi… ” Dzięki takim przedsięwzięciom dzieci mogły poznać upodobania swoich kolegów i koleżanek, sprawić iż więzi koleżeństwa umocnią się. Dzieci nieśmiałe poprzez stworzone im szanse wypowiedzi zyskiwały cenne doświadczenie, które umacniało wiarę w siebie...
Więcej czytaj w drukowanym wydaniu Ziemi Lubańskiej
Z dnia: 2010-09-08, Przypisany do: Nr 17(400)