Turystyka była głównym zagadnieniem, któremu poświęcili się radni. Promocja Gryfowa i okolic w mediach, cykliczne imprezy typu Kwisonalia, internet, stowarzyszenia upowszechniające historię grodu, współpraca partnerska miast – to według burmistrza Olgierda Poniźnika te elementy promocji gminy, które znakomicie służą sprawie pokazywania lokalnego życia na zewnątrz, ale są niewystarczające. Potrzeba wypracowania czegoś więcej. Podczas rozważań padło kilka nowych propozycji, jak choćby pokazanie miasta poprzez znanych ludzi związanych z Gryfowem – aktora Andrzeja Chyrę, satyryka Leszka Niedzielskiego czy dziekana Wydziału Lekarskiego PWST we Wrocławiu Annę Sautycz. W reklamie miasta ma pomóc także specjalne hasło promocyjne, które będzie mówić o jego specyfice i prowokować jednocześnie. Jak zaznacza Olgierd Poniźnik – istotny jest tutaj również produkt lub marka, wśród których do absolutnych specjalności regionu gryfowskiego należy m.in. „Pstrąg po gryfowsku” Danuty Babicz czy też „Świnka po zaciszańsku” rodziny Mularczyków. Możliwości promocji gminy można mnożyć i nad wyborem najlepszych kierunków dalszego rozwoju dyskutowała Rada Miejska wraz z zaproszonymi gośćmi z organizacji turystycznych...
Więcej czytaj w drukowanym wydaniu Ziemi Lubańskiej
Z dnia: 2009-11-20, Przypisany do: Nr 22(381)