- Podsumowanie rozwoju naszej jednostki z udziałem ekspertów zewnętrznych wypadło bardzo dobrze – informuje sekretarz powiatu Małgorzata Zahnd. - Obecnie urzędy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom obywateli i tworzą politykę przyjazną interesantom, planują pracę, wytyczają standardy, określają potencjalne ryzyko swojej działalności, wprowadzają czynności kontrolne na wielu etapach realizacji zadań. Samodzielnie oceniają swoją pracę oraz systematycznie doskonalą jakość. Jakość rozumianą jako zaspokajanie oczekiwań i potrzeb klienta, ale również jako jakość działania jednostki sektora finansów publicznych, zarządzanej w sposób zgodny z prawem, efektywny i oszczędny. PRI jest narzędziem zarządzania jakością zbudowanym na wzorcach New Public Management z odpowiednio określoną strukturą organizacyjną i decyzyjną, procedurami działania, mechanizmami zapewniającymi właściwe wykorzystanie zasobów, partnerstwem oraz udziałem społeczności lokalnej w zarządzaniu sprawami publicznymi. W ocenie uwzględniono m.in. zarządzanie strategiczne, zarządzanie finansami, mieniem i technologiami informacyjnymi, zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji oraz zarządzanie usługami publicznymi.
Całość procedury zakończy się uzyskaniem przez urząd certyfikatu poświadczenia zastosowania zarządzania jakością metodą PRI.
(IW)
Z dnia: 2014-06-05, Przypisany do: Nr 11(490)