Przedsięwzięcie realizowane jest w klasie pierwszej, zarówno podczas zajęć obowiązkowych jak i pozalekcyjnych. Cele projektu są niezwykle ambitne i odnoszą się do szeroko rozumianych umiejętności matematyczno-przyrodniczych oraz technicznych, z naciskiem na propagowanie przedsiębiorczości uczniów. Dlatego też klasa pierwsza została wyposażona w pomoce dydaktyczne do zajęć matematyczno-przyrodniczych na wzór pracowni sanlukańskiej. Nazwa nawiązuje do włoskiej Accademia di San Luca, która w XVI wieku jako pierwsza na świecie zastosowała metodę projektu. Przedsięwzięcie uwzględnia również nowe rozwiązania w zakresie prowadzonej dokumentacji (e-learning). W związku z tym klasie pierwszej został przekazany sprzęt multimedialny - laptop, projektor oraz tablica multimedialna WIT. Obecnie wychowawca wspomnianej grupy dzieci Dorota Tyrańska prowadzi nie tylko tradycyjny dziennik, ale także dziennik elektroniczny, stanowiący duże udogodnienie dla rodziców pierwszaków, którzy mogą dzięki temu systematycznie obserwować postępy swoich pociech w nauce. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, gdyż podczas nich wykorzystywany jest szeroki wachlarz aktywizujących metod nauczania ze szczególnym uwzględnieniem metody projektu. Organizacja zajęć sprzyja doskonaleniu umiejętność logicznego myślenia oraz kojarzenia. Wychowankowie przedszkola ćwiczą pamięć, koncentrację, uczą się pracy w zespole, starają się wykorzystywać umiejętności matematyczne w życiu codziennym oraz przedmioty codziennego użytku do zabaw matematycznych.
(ag)
Z dnia: 2014-02-20, Przypisany do: Nr 4(483)