Wśród poruszonych tematów znalazły się między innymi sprawy sądowe z udziałem Gminy Miejskiej, niższy podatek śmieciowy dla gospodarstw powyżej 4 osób i wyniki kontroli Komisji Rewizyjnej w sprawie przetargu na usługi firmy cateringowej.
Obrady oficjalnie otworzył Przewodniczący Rady Miasta Lubań Marian Kwolik, następnie radni realizowali przyjęty porządek obrad. Przyjęto protokoły poprzednich sesji, sprawozdania z pracy Burmistrza Miasta Lubań w okresie międzysesyjnym oraz sprawozdania z działalności komisji stałych i Rady Miasta za 2013 rok. W kolejnym punkcie porządku radni zgłosili kilka wniosków i zapytań, w większości dotyczących miejskiej infrastruktury. Następnie rajcy zajęli się analizą działań samorządowców zapoznając się z informacją burmistrza Lubania o sprawach, które toczyły się w sądach z udziałem Gminy Miejskiej Lubań w 2013 r. oraz przyjmując sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w zakresie prawidłowości przeprowadzenia przetargu na „Przygotowanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych MOPS w Lubaniu w II półroczu 2013 r.”. Oba tematy były bardzo szeroko komentowane i wzbudziły w swoim czasie wiele emocji. W obydwu przypadkach okazało się jednak, że nie ma podstaw do niepokoju. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Krzysztof Szuba zaznajomił zebranych z protokołem, w którym komisja stwierdziła, że przetarg został przeprowadzony w sposób prawidłowy. Odrębne stanowiska do protokołu złożyli dwaj członkowie komisji – radny Witold Chojnacki i radny Henryk Rogacki. Przed głosowaniem w sprawie przyjęcia protokołu odbyła się dyskusja radnych, której głównymi tematami był przebieg pracy Komisji Rewizyjnej, ustawa o zamówieniach publicznych, rozumienie terminów prawnych. Ostatecznie sprawozdanie z pracy komisji przyjęto większością głosów radnych.
W następnym punkcie obrad burmistrz Lubania Arkadiusz Słowiński przedstawił informację o sprawach, które toczyły się w sądach z udziałem Gminy Miejskiej Lubań w roku 2013.
Podczas sesji, oprócz tzw. podatku śmieciowego (szerzej obok), podjęto również uchwały, w których powołano komisję do spraw nazewnictwa ulic, dokonano zmian w budżecie miasta na rok 2014, zmieniono zasady przyznawania świadczeń w ramach pomocy społecznej, przystąpiono do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego przy ul. Bankowej, dokonano zmian w Wieloletnim Planie Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych LPWiK Sp. z o.o. w Lubaniu, oraz podjęto 3 uchwały będące konsekwencją podjęcia regulacji dotyczącej obniżki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przyjęto wniosek Komisji Infrastruktury Społecznej dotyczący powrotu do poprzedniej formy dostarczania radnym materiałów w formie papierowej. Następnie burmistrz Lubania Arkadiusz Słowiński obszernie odpowiedział na wnioski i zapytania złożone przez radnych w imieniu mieszkańców miasta. Większość z nich dotyczyła miejskiej infrastruktury, konieczne zatem były wyjaśnienia, które z remontów i modernizacji zostały zrealizowane, które są możliwe do zrealizowania, a na które trzeba będzie poczekać lub wymagać ich realizacji od zarządzających nimi podmiotami. Przypominamy, że z pełną treścią sprawozdania z sesji oraz podjętych uchwałach można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lubań lub w Biurze Rady Miasta.
(ŁCR/BRM)
Z dnia: 2014-02-06, Przypisany do: Nr 3(482)