Większość jej płyt uzyskało status złotych za sprzedaż ponad 50.000 każdego tytułu, wielokrotnie były nominowane i nagradzane, przeważnie za indywidualność artystyczną. Pomimo niezbyt komercyjnego zacięcia artystki zyskały pochlebne recenzje pośród publiczności, krytyki muzycznej i przemysłu fonograficznego, o czym świadczy fakt zdobycia Fryderyka. Ma w swoim dorobku nagrody przywiezione z festiwali, w których brała udział na początku swojej działalności, główną z festiwalu krakowskiego, opolską Karolinkę, sopocką bursztynową płytę. Występowała na festiwalu w Jarocinie i dla przeciwwagi na przeglądzie piosenki aktorskiej we Wrocławiu i Kolonii. Koncertowała również we Francji i w Nowym Yorku, choć najbardziej - także ze względu na znaczenie słów w swoich utworach - ceni polską publiczność. Trudno jednoznacznie określić twórczość muzyczną Renaty - ani rock, ani piosenka poetycka, ani alternatywa nie określają jej istoty, którą sama artystka nazywa wiecznym poszukiwaniem brzmień, wzruszeń i klimatów do niczego przedtem niepodobnych. Stąd pewnie każda kolejna płyta różni się diametralnie od poprzedniej, choć na każdej nieodmiennie pojawia się akordeon, instrument do którego ma ewidentną słabość, bez względu na mody. W plebiscycie "Polityki" i "Wprost" znalazła się w setce najwybitniejszych artystów minionego stulecia.
21 września 2012 r. ukazała się kolejna płyta Renaty Przemyk "AKUSTIK TRIO" będąca studyjnym zapisem akustycznego materiału koncertowego artystki, z którym Renata wraz z Maciejem Mąką i Błażejem Chochorowskim koncertuje od ponad 3 lat i która promowana była także w Lubaniu.
(Cleo)
Z dnia: 2013-11-21, Przypisany do: Nr 22(477)