* Edyta Siwik z Londynu
- Sama uczęszczałam do 8-klasowej szkoły podstawowej i uważam, że to lepsze rozwiązanie niż obowiązujący system. Wprowadzenie dodatkowej szkoły wymusiło dublowanie materiału, zamiast kontynuacje nauki i dalszy rozwój umiejętności, dlatego właśnie jestem za powrotem do poprzedniego systemu edukacyjnego.
* Patrycja Kozłowska z Lubania
- Wierze, że wprowadzenie ponownie ośmioletniej szkoły podstawowej jest trudne i czasochłonne, jednak uważam, że warto. Dojrzewająca młodzież, która rozpoczyna edukację w gimnazjum ma na calu przypodobanie się rówieśnikom i zdobycie u nich szacunku, co rzadko wiąże się z wzorowym zachowaniem i celującymi ocenami. Chęć akceptacji i zaistnienia jest dla nich bardzo ważna. Zmiana otoczenia dla tych młodych ludzi często jest destrukcyjna. Żeby być "cool" trzeba przekraczać granice. Pyskować do nauczycieli, znaleźć kozła ofiarnego i zatruwać mu życie oraz niszczyć wszystko i wszystkich. Nie można uogólniać, zawsze znajdą się ambitne jednostki, jednak to są tylko jednostki.
* Przemysław Kempiński z Lubania
- Uważam, że to dobry pomysł, bo gimnazja się nie sprawdzają. Młodzi ludzie w "konfliktowym wieku" zostali zamknięci w jednym miejscu. Często gimnazjum znajduję się w tym samym budynku co podstawówka, a nauczyciele uczą w obu szkołach, więc podział jest wtedy sztuczny. Powtarza się ten sam materiał trzy razy od początku, niewiele go rozszerzając. Skrócono również liceum co przekłada się na wyniki maturalne, gdyż jest o rok mniej czasu na naukę.
Z dnia: 2013-06-08, Przypisany do: Nr 11(466)