Namiot Łużyckiego Centrum Rozwoju został ustawiony w dogodnym miejscu, wśród innych stoisk związanych tematycznie z obszarem Górnych Łużyc. Przyciągał on wzrok bogactwem publikacji, ulotek i innych materiałów wykorzystywanych w trakcie miejskich działań marketingowych. Trzyosobowa obsługa stoiska, przebrana w XVII-wieczne stroje aktywnie promowała Lubań. „Lubaniacy z dawnych wieków” przechadzali się po rynku i ulicach Jeleniej Góry, prezentując najnowszy produkt turystyczny Lubania o nazwie: XVII-wieczna straż miejska oraz rozwijającą się ofertę „Spacer po starym Lubaniu” (poszerzoną w tym roku o możliwość zwiedzania Wieży Brackiej i Ratusza).
- Uczestnictwo w jeleniogórskich targach obok spotkań z turystami miało dla Lubania jeszcze jeden istotny walor. Pozwoliło poznać w pełni wiodące trendy w dolnośląskiej turystyce i marketingu terytorialnym oraz nawiązać nowe kontakty – mówią przedstawiciele Łużyckiego Centrum Rozwoju. - Przewodnicy z kraju i z zagranicy wyrażali gotowość kierowania wycieczek do Lubania, co nas bardzo ucieszyło. W trakcie rozmów z ludźmi odwiedzającymi stoisko usłyszeliśmy wyrazy uznania dla nowych inicjatyw miejskich, w tym dla „XVII-wiecznej straży miejskiej” – dodają z satysfakcją.
Warto jeszcze wspomnieć, że uczestnictwo w targach łączyło się z niewielkimi kosztami, a biorąc pod uwagę przychody ze sprzedanych materiałów, wygenerowało nawet pewien zysk materialny dla miasta. Targi zgromadziły w sumie ok. 160 wystawców z Polski, Czech, Niemiec i Słowacji. Wydarzenie przyciągnęło tłumy zainteresowanych, którzy chętnie odwiedzali także lubańskie stoisko.
Z dnia: 2012-06-06, Przypisany do: Nr 11(442)