Poprzedziła ją debata nadzwyczajna, która miała miejsce pod koniec września. Przewodnicząca Rady Miasta Lubań Małgorzata Grzesiak zwołała ją w tym trybie nadzwyczajnym ze względu na konieczność dokonania zmian w budżecie jeszcze przed zakończeniem III kwartału.
Sesja, która odbyła się 4 października składała się z dwóch części – uroczystej, w trakcie której laureatom konkursu „Mieszkajmy piękniej czyli Lubań w kwiatach” zostały wręczone nagrody (szerzej piszemy o tym obok) a także podziękowano twórcom i realizatorom inscenizacji historycznej Szturmu wieży Brackiej oraz typowo roboczej.
Radni w tej części wysłuchali informacji o realizacji wykonania budżetu miasta za I półrocze tego roku oraz o zrealizowanych przedsięwzięciach związanych z wypoczynkiem letnim. Przedstawił je zastępca burmistrza Mariusz Tomiczek.
W dalszej części radni rozpatrzyli 11 projektów uchwał. Pierwsza z nich dotyczyła wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Lubaniu na kadencję 2012 – 2015. Przed podjęciem dwóch kolejnych - dotyczących zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w rejonie ul.Zgorzeleckiej – radni wysłuchali obszernych wyjaśnień naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej UM Lubań, Tomasza Bernackiego. Dokonana także została zmiana w statucie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu, którą wymusiła Ustawa z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej. Nakłada ona na gminę, w imieniu której zadanie będzie wykonywał MOPS, obowiązek pokrywania kosztów transportu sanitarnego pacjenta małoletniego lub osoby niezdolnej do samodzielnej egzystencji do miejsca pobytu. Kolejnymi uchwałami radni wyrazili zgodę na zawarcie porozumienia międzygminnego z Gminą Miejską Świeradów-Zdrój i Gminą Nowogrodziec dotyczącego wspólnej realizacji inwestycji polegającej na budowie instalacji do kompostowania odpadów pochodzenia biologicznego oraz systemu wykorzystywania tych odpadów. Jest to kontynuacja podjętych już w roku poprzednim przez lubański ZGiUK działań związanych z tym przedsięwzięciem. Wcześniej takie porozumienia zostały już podpisane z Gminą Wiejską Zgorzelec, Gminą Wiejską Lubań, Gminą Sulików, Gminą Zawidów i Platerówką. Następna uchwała dotyczyła zmian w sprawie zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilno-prawnym Gminy Miejskiej Lubań oraz jednostek podległych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie ją stanowić, a także wskazanie organów uprawnionych do udzielania takiego wsparcia. Zmienione też zostały, kolejną uchwałą, tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
Radni również nie wyrazili zgody na odstąpienie od żądania zwrotu udzielonej bonifikaty od ceny nabycia lokalu mieszkalnego przez jednego z właścicieli, który swoje mieszkanie chciał przekształcić w pomieszczenie użytkowe. Ostatnie regulacje dotyczyły zmian w tegorocznym budżecie.
Z dnia: 2011-10-19, Przypisany do: Nr 20(427)