Małgorzata Zahnd jest absolwentką prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, ukończyła również menadżerskie studia podyplomowe w zakresie zarządzania w sektorze publicznym na Wrocławskim Uniwersytecie Ekonomicznym, jest też aplikantem II roku aplikacji radcowskiej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu. Od początku pracy zawodowej związana ze Starostwem Powiatowym w Lubaniu. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym Powiatowego Rzecznika Konsumentów jak również inne zdobyte w sądach, prokuraturze oraz kancelarii radców prawnych.
Sekretarz powiatu wykonuje zadania starosty w obszarze ogólnego zarządzania, a w szczególności zapewnienia właściwej organizacji pracy starostwa. Do jego zadań należy m.in. zapewnienie sprawnego funkcjonowania urzędu i warunków jego działania oraz organizowanie właściwej pracy biurowej, nadzór nad tokiem i terminowością wykonywania zadań. Sekretarz koordynuje prace związane z opracowaniem projektów aktów regulujących struktury i zasady działania starostwa i jego komórek organizacyjnych, nadzoruje tok przygotowywania projektów uchwał zarządu oraz prac związanych z organizacją jego posiedzeń zarządu, koordynuje prace dotyczące przygotowywania i wnoszenia pod obrady rady projektów uchwał i innych materiałów przedstawianych przez Zarząd. Jak zapewnia Pani Sekretarz jej celem nadrzędnym jest podniesienie jakości świadczonych usług oraz rozwój przyjaznego urzędu.
Na tym nie koniec. Stanowisko Powiatowego Rzecznika Konsumentów objęła Agnieszka Cichoń, która posiada wykształcenie wyższe administracyjne o specjalności samorząd terytorialny oraz kilkuletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w samorządzie powiatowym, gminnym oraz administracji specjalnej.
Do ustawowych zadań rzecznika należy w szczególności: zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w wspomnianej sferze, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów oraz współdziałanie z właściwymi organizacjami mającymi na celu ochronę tych praw. Ponadto rzecznik może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. W ramach swojej działalności rzecznik zajmuje się wprowadzaniem edukacji konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych oraz podejmuje czynności informacyjne.
Z dnia: 2011-07-20, Przypisany do: Nr 14(421)